Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKlein, Müge
dc.date.accessioned2021-01-08T21:51:37Z
dc.date.available2021-01-08T21:51:37Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17755/esosder.676984
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpnd05qWXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/403
dc.description.abstractSon yıllarda, büyük veri, sensörler, bulut bilişim, sosyal medya vs. gibi dijital teknolojilerin mümkün kıldıkları ile gündeme gelen dijital dönüşüm, tüm dünya ekonomisini ve bunun içinde yer alan işletmeleri yakından etkilemektedir. İşletmelerin günümüze kadar yaşadıkları dijitalleşme deneyimlerinden daha kapsamlı bir dijitalleşme anlamına gelen dijital dönüşüm, işletmelerin süreçlerinde, iş modellerinde, müşteri ilişkilerinde ve tüm örgütsel işleyiş ve yapılarında yıkıcı değişikliklere yol açmaktadır. İşletmelerdeki bu yıkıcı değişikliğin yönetilmesi için kapsamlı bir dijital dönüşüm stratejisi geliştirilmeli ve bir yol haritası çizilmelidir. Mevcut dijital dönüşüm yol haritaları veya süreç modelleri işletmelerdeki dijital dönüşümü ya çok genel olarak ele almakta, ya da sadece tek bir dijital dönüşüm senaryosuna odaklanmaktadır. Bu çalışmanın amacı bu eksikliği kapatmak ve işletmelerdeki farklı dijital dönüşüm senaryolarını belirleyerek işletmelerin kapsamlı dijital dönüşüm stratejisi belirlemelerine destek olmaktır. Çalışmada, kaynak araştırması incelenmesi sonucu elde edilen bilgiler ışığında farklı dijital dönüşüm senaryolarını gösteren kavramsal bir model önerisi yapılmıştır. Bu kavramsal model işletmelerde altı farklı öncü ile gerçekleşen iş model dönüşümü, iş süreç dönüşümü ve örgütsel dönüşümünü ele almaktadır.en_US
dc.description.abstractThe entire world economy and the businesses involved in it are closely affected by digital transformation, which comes to the agenda through the possibilities of digital technologies like big data, sensors, cloud computing, social media etc. in recent years. Digital transformation, which means a more comprehensive digitalization than all the former digitalization attempts, leads to disruptive changes within businesses and transforms their business models, customer relationships, and all organizational operations and structures. To manage this disruptive change in businesses, a comprehensive digital transformation strategy must be developed and a roadmap drawn up. Current digital transformation roadmaps or process models address digital transformation in businesses either very generally or focus only on a single digital transformation scenario. This work aims to cover this deficiency and to help businesses develop comprehensive digital transformation strategies by identifying different digital transformation scenarios. In this study, a conceptual model is proposed showing the different digital transformation scenarios in businesses in the light of the information obtained from literature analysis. the conceptual model deals with business model, business process and organizational transformation of companies which are triggered by six different drivers.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleİşletmelerin dijital dönüşüm senaryoları - kavramsal bir model önerisien_US
dc.title.alternativeDigital transformation scenarios of businesses - a conceptual model proposalen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue74en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorKlein, Müge
dc.identifier.doi10.17755/esosder.676984
dc.identifier.startpage997en_US
dc.identifier.endpage1019en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster