Türkiye ve Almanya'nın sanayide dijital dönüşümü: Yol haritaları ve şirketlerin karşılaştırılması
Citation
Nuroğlu, Elif ve Nuroğlu, Hüseyin Hayri (2018). Türkiye ve Almanya'nın sanayide dijital dönüşümü: Yol haritaları ve şirketlerin karşılaştırılması. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi içerisinde, 23 (Endüstri 4.0 ve Örgütsel Değişim Özel Sayısı), 1537-1560.Abstract
Bu makale Almanya’nın Endüstri 4.0 yol haritası ile Türkiye’nin 2018 yılında açıklanan Dijital
Türkiye yol haritasını içerik açısından karşılaştırmayı amaçlamaktadır. Makalenin bulgularına göre,
Türkiye’nin dijitalleşme yol haritasında standartlaşma, modelleme, dijitalleşen iş ve işyeri tasarımı
konularına hiç değinilmemiş, hukuki alt yapının dijitalleşmenin gerekliliklerine uygun bir şekilde
hazırlanması konusunda ise bir eylem planı yapılmamıştır. Türkiye sanayide dijital dönüşüm
sürecinde ilerledikçe bu konulardaki eksiklikler ortaya çıkacak ve yol haritasının bu doğrultuda
revize edilmesi gerekecektir. Makalede ikinci olarak, Türk ve Alman şirketlerinin sanayide dijital
dönüşümü hayata geçirme konusunda karşılaştıkları problemler ikincil veri kullanılarak
karşılaştırılmaktadır. Elde edilen bulgulara göre Alman şirketler sanayide dijital dönüşümü
gerçekleştirirken dijital dönüşümün çalışanlar tarafından kabul görmemesi, veri sorunları, firma
içinde koordinasyon sorunları, mevcut yapının Endüstri 4.0 uygulamalarını zorlaştırması,
tanımlanmamış standartlar ve aynı işin farklı katmanlarda yapılmasından kaynaklı sorunlar ile
karşılaşmışlardır. Türkiye’nin şirketleri ise bu konuda yaşayacakları tüm zorlukları yatırım
maliyetlerine indirgemişler, uygulamada karşılaşacakları veri güvenliği, belirlenmemiş standartlar,
yeni iş ve iş yeri tasarımı, yetersiz hukuki ve teknik altyapı gibi sorunların henüz farkına
varamamışlardır. This article aims to compare Germany Standardization Road Map for Industry 4.0 with Digital
Turkey Raod Map in terms of content. According to our findings, Turkey's digitalisation roadmap
doesn’t contain any information about the topics such as standardization, modeling, new business
and workplace design. No action plan has also been made to prepare the legal infrastructure in
accordance with the requirements of digitalisation. In the second part of the article, the problems
faced by Turkish and German companies in the digital transformation in industry are examined and
compared using secondary data. According to the findings obtained in this part, German companies
faced the following problems in the digital transformation in the industry; nonacceptance of the
digital transformation by the employees, data problems, the coordination problems within the
company, the existing structure causing difficulties in Industry 4.0 applications, unspecified standards
and interface problems. Turkey's companies have explained that high investment costs are the biggest difficulty in the digital transformation in industry. They have not yet become aware of the problems
they may encounter in practice, such as the data security, unspecified standards, new business and
workplace design, insufficient legal and technical infrastructure