Economic diplomacy strategy on palm oil by Indonesia in the European Union
Künye
Zulkarnaen, Muhammed Jave (2019). Economic diplomacy strategy on palm oil by Indonesia in the European Union. Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.Özet
Palm yağı; gıda, kozmetik, ulaşım yakıtları ve enerji gibi birçok endüstride
hammadde olarak kullanılır. Palm yağı Endonezya ekonomisine ana katkıda
bulunanlardan biridir. Endüstri milyonlarca istihdam yaratır ve küçük çiftçilerin geçim
kaynaklarını iyileştirir. Endonezya, Avrupa Birliği (AB) ülkelerine palm yağı ihraç
ediyor ve pazar talebi giderek arttı.
Bununla birlikte, palm yağı plantasyonunun genişletilmesi, çeşitli uluslararası
sivil toplum kuruluşlarından (STK'lar) ve birkaç Avrupa ülkesinden çevresel ve sosyal
konularla ilgili çok sayıda eleştiriyi almıştır. Daha sonra, AB tüm yenilenebilir
kaynakların politikalarını düzenlemek için Yenilenebilir Enerji Direktifini (RED)
oluşturur ve standardizasyonu sağlamayan palm yağına dayalı biyoyakıt kullanımını
sınırlar. RED, hurma yağı ihracatının hacmini büyük oranda etkileyen Tarife Dışı bir
politika olarak kabul edilir. Bu sorunun üstesinden gelmek için Endonezya, AB Tarife
Dışı politikalarıyla başa çıkmak için ekonomik bir diplomasi stratejisi uygular.
Bu araştırma, literatür kaynaklarından ve çeşitli görüşmelerden veri üreten nitel
yöntemler kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bu nedenle, bu tez, Tarife Dışı politikasını
ve Endonezya tarafından ekonomik diplomasi stratejisinin uygulanmasının AB'deki
hurma yağı üzerindeki etkinliğini incelemektedir. Palm oil is used as a raw material in many industries such as foods, cosmetics,
transportation fuels, and energy. Palm oil is one of the main contributors to the
Indonesian economy. The industry creates millions of employments and improves the
livelihoods of smallholder farmers. Indonesia exports palm oil to the European Union
(EU)’s countries and market demand has increased steadily.
However, the expansion of the palm oil plantation has received numerous
criticisms of environmental and social issues from various international non governmental organizations (NGOs) and several European countries. Subsequently, the
EU establishes the Renewable Energy Directive (RED) to regulate the policies of all
renewable resources and limits the utilization of biofuel based on palm oil that does not
provide standardization. The RED is considered a Non-Tariff policy has influenced
strongly to the volume of palm oil export. To overcome this matter, Indonesia
implements economic diplomacy strategy to deal with Non-Tariff policy by the EU.
This research was conducted by applying qualitative methods that generate data
from literature sources and several interviews. Therefore, this thesis examines the Non Tariff policy and the effectiveness of the implementation of the economic diplomacy
strategy by Indonesia on palm oil in the EU.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [46]