Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzkan Işık, Ayşenur
dc.contributor.authorTekin, Habib
dc.date.accessioned2024-04-05T18:26:35Z
dc.date.available2024-04-05T18:26:35Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationÖzkan Işık, A. ve Tekin, H. (2023). Elfriede Jelinek’in piyanist romanında bedensel tabuların incelenmesi. Alman Dili ve Edebiyatı Dergisi, 50, 77-89.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/1059
dc.description.abstractSince the 1980s, a proliferation of works have been found dealing with the position of women in society and how the female body is tabooed. One can see how women writers handled issues that had not been possible to talk about until that period. The Austrian Elfriede Jelinek, Nobel Prize-winning author of The Piano Teacher (1983), which this study discusses, emphasized the victimization and marginalization of women in many of her works. This study aims to examine how the tabooing of the female body was made an open subject of discussion in The Piano Teacher and how this novel addressed issues that could not even be discussed at that time. The first part of this study, which has been written under three main headings, discusses the concept of taboo, which has its origins in the earliest periods of humanity and has been an important limitation in the social and societal position of women, while the second part reveals the life and literary experiences of the author Elfriede Jelinek. While analyzing the main character Erika’s psychological conflicts with her own body, the study examines the taboos and masochistic actions affecting the character’s life and body by making use of the concept of taboo as described by Sigmund Freud (1913), the founder of psychoanalysis, in his work Totem and Taboo. The final main part of the work analyzes the taboos in The Piano Teacher under three subheadings. The first is an examination of the character’s relationship with her mother, who plays a major role in the emergence of her bodily taboos. The second subheading provides a detailed presentation of the areas in which these taboos emerge in the character’s life, and the last subheading shows how the social and physical taboos under which the character is trapped are put into action through her younger student, Walter Klemmer.en_US
dc.description.abstract80’li yıllardan itibaren kadınların toplumdaki konumlarını ve kadın bedeninin toplum tarafından nasıl tabulaştırıldığını ele alan eserler çoğalmıştır. Bu eserler sayesinde o döneme kadar konuşulması pek mümkün olmayan mevzuların kadın yazarlar tarafından nasıl işlendiğini görebiliriz. Bu çalışmada ele alınan Piyanist eserinin Nobel ödüllü yazarı Avusturyalı Elfriede Jelinek, birçok eserinde kadınların mağduriyetlerinin ve ötekileştirilmelerinin üzerinde durmuştur. Bu çalışmada kadın bedeninin tabulaştırılmasının Piyanist eserinde nasıl açık bir tartışma konusu haline getirildiği ve o dönemde konuşulması bile mümkün olmayan mevzuların bu kitapla birlikte nasıl ele alındığı incelenmektedir. Üç ana başlıkla kaleme alınan bu çalışmanın ilk bölümünde, kökeni insanlığın en eski dönemlerine dayanan ve kadınların sosyal-toplumsal konumlarında önemli bir sınırlayıcı olan tabu kavramından bahsedilirken, ikinci bölümde yazar Elfriede Jelinek’in yaşamından ve yazın hayatından bahsedilmektedir. Ana karakter Erika’nın kendi bedeniyle ilgili yaşadığı ruhsal çatışmalar incelenirken, Psikanaliz’ in kurucusu sayılan Sigmund Freud’un Totem ve Tabu eserinde belirttiği tabu kavramından faydalanılarak, karakterin yaşamına ve bedenine etki eden tabular ve mazoşist eylemler irdelenmektedir. Eserin ana ve son bölümünü oluşturan kısımda, Piyanist eserinde işlenen tabular analiz edilmektedir. Üç alt başlıkta analiz edilen bu bölümde öncelikle karakterin bedensel tabularının ortaya çıkmasında büyük rol oynayan anne ile ilişkisi incelenmektedir. İkinci alt başlıkta ise bu tabuların karakterin yaşamında hangi alanlarda ortaya çıktığı irdelenirken, son bölümde içerisine sıkıştırıldığı toplumsal ve bedensel tabuları kendinden yaşça küçük öğrencisi Walter Klemmer üzerinden nasıl eyleme geçirdiği kaleme alınmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.26650/sdsl2023-1343223en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPiyanisten_US
dc.subjectElfriede Jelineken_US
dc.subjectTabuen_US
dc.subjectSigmund Freuden_US
dc.subjectBedenen_US
dc.subjectThe Piano teacheren_US
dc.subjectElfriede Jelineken_US
dc.subjectTaboosen_US
dc.subjectSigmund Freuden_US
dc.subjectBodyen_US
dc.titleElfriede Jelinek’in piyanist romanında bedensel tabuların incelenmesien_US
dc.title.alternativeOn corporeal taboos in Elfriede Jelinek’s novel the Piano Teacheren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAlman Dili ve Edebiyatı Dergisi,en_US
dc.identifier.volume50en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, Kültür ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Kültür ve İletişim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.startpage77en_US
dc.identifier.endpage89en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster