Show simple item record

dc.contributor.authorAğca Varoğlu, Fatma Güzin
dc.contributor.authorYılmaz, Sabanur
dc.date.accessioned2024-04-04T15:31:20Z
dc.date.available2024-04-04T15:31:20Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationAğca Varoğlu, F. G., Yılmaz, S. (2023). “Kapımızdaki Çocuklar”: Dönme Dolap’tan Çocuk Coğrafyalarına Bakış. Abant Sosyal Bilimler Dergisi, 23(3), 1513-1531.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/1013
dc.description.abstractDönme Dolap farklı coğrafyalardaki iki farklı çocukluk deneyimi üzerinden bir göç yolculuğunun yankılarını ele alan resimli bir kitaptır. Bu çalışmada Dönme Dolap göstergebilimsel analize tabi tutularak göçmenlere yönelik „Kapımızdaki Yabancılar“ tartışmasına atıfla çocuk coğrafyalarının eleştirel bir değerlendirilmesi yapılacaktır. Tülin Kozikoğlu’nun kaleme aldığı Hüseyin Sönmezay’ın resimlediği eser bu çalışmanın analiz nesnesidir. Gündelik hayatın mekânsal pratiği yerinden edilmiş çocuklar üzerine düşünme imkânı vermektedir. Çalışmada çocuk coğrafyaları tartışmasından hareketle zorunlu göçün yola çıkış, yol ve varış noktası olan genellenebilir üç aşamasıyla paralel üç farklı mekânsal görüngüsü tespit edilmiştir. Bunlar ev, kentsel mekân, karşılaşma mekânlarıdır. Çalışmanın alana çocuk edebiyatı ve çocuk coğrafyaları ilişkisini kurması ve göç olgusuna çocuk deneyimi üzerinden yaklaşması sebebiyle katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe Ferris Wheel is a picture book that deals with a migration journey through two different childhood experiences in different geographies. In this paper, The Ferris Wheel will be subjected to semiotic analyses and a critical approach of childrens’s geographies with reference to the debate "Strangers at Our Door". The book written by Tülin Kozikoğlu and illustrated by Hüseyin Sönmezay is the analytical subject of this study. The spatial practice of everyday life provides the opportunity to think about displaced children. Based on the children geographies approach, the study determined three different spatial phenomena in parallel with the three generalizable periods of the forced migration: departure, journey, and destination. These are home, urban space, and spaces of encounter. The study contributes to the field a perspective on the relationship between children's literature and children's geographies and approaches the experience of displaced children.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇocuk coğrafyalarıen_US
dc.subjectGöçen_US
dc.subjectYerinden edilmiş çocuklaren_US
dc.subjectGöstergebilimen_US
dc.subjectChildren’s geographiesen_US
dc.subjectDisplaced childrenen_US
dc.subjectMigrationen_US
dc.subjectSemioticen_US
dc.title“Kapımızdaki Çocuklar”: Dönme dolap’tan çocuk coğrafyalarına bakışen_US
dc.title.alternative“Children at Our Door”: An insight into children’s geographies from the ferris wheelen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAbant Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, Kültür ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Sosyoloji Bölümüen_US
dc.identifier.startpage1513en_US
dc.identifier.endpage1531en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record