Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorArıkan, Burhanettin Aykut
dc.contributor.authorAcar, Mathias
dc.date.accessioned2024-09-26T08:08:27Z
dc.date.available2024-09-26T08:08:27Z
dc.date.issued2024en_US
dc.date.submitted2024-07-01
dc.identifier.citationAcar, M. (2024). Kulturelle unterschiede im stakeholdermanagament: eine analyse der nachhaltigkeit in deutschen und türkischen unternehmen. Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kültürlerarası Yönetim Yüksek Lisans Programı.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/1359
dc.description.abstractIn dieser Masterarbeit wurde untersucht, wie die Auswirkungen kultureller Unterschiede auf die Wahrnehmung und Erwartungen von Stakeholdern bezüglich der Nachhaltigkeitspraktiken in multinationalen Unternehmen beeinflussen. Im Fokus stand dabei der soziale Bereich der SDGs der die Vielfalt, Chancengleichheit und Inklusion einschließt. Durch eine vergleichende Fallstudie wurden die Nachhaltigkeitsberichte (2022) von sechs Automobilunternehmen, jeweils drei aus Deutschland und drei aus der Türkei, untersucht. Dabei kam ein Methodenmix aus qualitativen und quantitativen Ansätzen zum Einsatz, der durch Experteninterviews ergänzt wurde. Die Theoretischen Grundlagen wie die kulturellen Dimensionen nach Hofstede dienten als Basis für diese Analyse. Die Arbeit gliederte sich in mehrere Abschnitte: Nach einer Einführung und einem theoretischen Überblick folgte eine detaillierte Beschreibung der Methodik. Anschließend wurden die Nachhaltigkeitsberichte und die Ergebnisse der Experteninterviews ausgewertet. Abschließend wurden die zentralen Erkenntnisse zusammengefasst und ein Ausblick auf künftige Forschungsperspektiven gegeben. Die Arbeit identifizierte mehrere Forschungslücken, insbesondere in der Untersuchung kultureller Einflüsse auf die Gestaltung und Implementierung von Nachhaltigkeitsstrategien. Diese Lücken bieten Potenzial für zukünftige Studien, um ein tieferes Verständnis für die Rolle kultureller Unterschiede in der Kommunikation und Umsetzung von Nachhaltigkeitspraktiken in multinationalen Unternehmen zu entwickeln.en_US
dc.description.abstractThis master's thesis examined how the impact of cultural differences on stakeholders' perceptions and expectations regarding sustainability practices in multinational companies. The focus was on the social area of the SDGs, which includes diversity, equal opportunities and inclusion. The sustainability reports (2022) of six automotive companies, three from Germany and three from Turkey, were examined in a comparative case study. A mix of qualitative and quantitative methods was used, supplemented by expert interviews. Theoretical principles such as Hofstede's cultural dimensions served as the basis for this analysis. The work was divided into several sections: An introduction and a theoretical overview were followed by a detailed description of the methodology. The sustainability reports and the results of the expert interviews were then evaluated. Finally, the key findings were summarized and an outlook on future research perspectives was given. The study identified several research gaps, particularly in the investigation of cultural influences on the design and implementation of sustainability strategies. These gaps offer potential for future studies to develop a deeper understanding of the role of cultural differences in the communication and implementation of sustainability practices in multinational companies.en_US
dc.description.abstractBu yüksek lisans tezi, kültürel farklılıkların çok uluslu şirketlerdeki sürdürülebilirlik uygulamalarına ilişkin paydaşların algı ve beklentilerini nasıl etkilediğini analiz etmiştir. SDG'lerin çeşitlilik, fırsat eşitliği ve kapsayıcılığı içeren sosyal alanına odaklanılmıştır. Üçü Almanya'dan ve üçü Türkiye'den olmak üzere altı otomotiv şirketinin sürdürülebilirlik raporları (2022) karşılaştırmalı bir vaka çalışması kapsamında analiz edilmiştir. Uzman görüşmeleriyle desteklenen nitel ve nicel yöntemlerin bir karışımı kullanılmıştır. Hofstede'in kültürel boyutları gibi teorik temeller bu analiz için temel teşkil etmiştir. Çalışma birkaç bölüme ayrılmıştır: Giriş ve teorik bir genel bakışın ardından metodolojinin ayrıntılı bir açıklaması yapılmıştır. Daha sonra sürdürülebilirlik raporları ve uzman görüşmelerinin sonuçları analiz edilmiştir. Son olarak, temel bulgular özetlenmiş ve gelecekteki araştırma perspektiflerine ilişkin bir bakış açısı sunulmuştur. Çalışma, özellikle sürdürülebilirlik stratejilerinin tasarımı ve uygulanması üzerindeki kültürel etkilerin araştırılmasında çeşitli araştırma boşlukları tespit etmiştir. Bu boşluklar, çok uluslu şirketlerde sürdürülebilirlik uygulamalarının iletişimi ve uygulanmasında kültürel farklılıkların rolüne ilişkin daha derin bir anlayış geliştirmek için gelecekteki çalışmalar için potansiyel sunmaktadıren_US
dc.language.isodeuen_US
dc.publisherTürk-Alman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKültürel farklılıklaren_US
dc.subjectSürdürülebilirlik uygulamalarıen_US
dc.subjectPaydaş beklentilerien_US
dc.subjectUzman görüşmelerien_US
dc.subjectÇalışan ihtiyaçlarıen_US
dc.subjectCultural differencesen_US
dc.subjectSustainability practicesen_US
dc.subjectStakeholder expectationsen_US
dc.subjectExpert interviewsen_US
dc.subjectEmployee needsen_US
dc.subjectKulturelle unterschiedeen_US
dc.subjectNachhaltigkeitspraktikenen_US
dc.subjectStakeholder erwartungen_US
dc.subjectExperteninterviewsen_US
dc.subjectMitarbeiter-Bedürfnien_US
dc.titleKulturelle unterschiede im stakeholdermanagament: eine analyse der nachhaltigkeit in deutschen und türkischen unternehmenen_US
dc.title.alternativeCultural differences in stakeholder management: An analysis of sustainability in German and Turkish companiesen_US
dc.title.alternativePaydaş yönetiminde kültürel farklılıklar: Alman ve Türk şirketlerinde sürdürülebilirlik üzerine bir analizen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, Kültür ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Kültür ve İletişim Bilimleri Bölümüen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster