Günaydın, Ceren Hilal2025-10-302025-10-302024Günaydın, Ceren H. (2024). Destekleyici edimlerde fırsat eşitliği ve damgalama dengesi: federal Alman anayasa mahkemesinin “Diplomada Disleksi Kaydı” kararı ışığında bir inceleme. Türk-Alman Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 6 (2), 319-370.https://hdl.handle.net/20.500.12846/2073Bu çalışma, destekleyici edimin sınırlarını “Diplomada Disleksi Kaydı Kararı” (Federal Alman Anayasa Mahkemesinin 22 Kasım 2023 tarihli BvR 2577/15, 1 BvR 2578/15, 1 BvR 2579/15 kararı) ışığında incelemektedir. Destekleyici edimlerin aşırı tazmin sağlaması, fırsat eşitliği ilkesinin yararlanıcı grup dışında kalan bireyler aleyhine bozulmasına yol açabilmektedir. Makalenin amacı, bu durumu önlemek amacıyla alınan ek güvencelerin, yararlanıcı grup üzerinde damgalama yaratmadan uygulanması gerekliliği bağlamında ortaya çıkan denge sorununu ele almaktır.This study examines the limits of affirmative action in light of the "Decision on Dyslexia Remark in Graduation Diplomas" (the decision of the German Federal Constitutional Court BvR 2577/15, 1 BvR 2578/15, 1 BvR 2579/15, dated 22 November 2023). The overcompensation that may result from the implementation of affirmative action measures could potentially to the compromise of the principle of equality of opportunity for individuals outside the beneficiary group. This article aims to explore the balancing challenge involved in applying necessary additional safeguards while avoiding the stigmatization of the beneficiary group.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAyrımcılık yasağıdestekleyici edimözel önlemfırsat eşitliğiaşırı tazminProhibition of discriminationaffirmative actionsspecial measuresequality of opportunitiesover-compensationDestekleyici edimlerde fırsat eşitliği ve damgalama dengesi: federal Alman anayasa mahkemesinin “Diplomada Disleksi Kaydı” kararı ışığında bir incelemeDie Abwägung von Chancengleichheit und Stigmatisierung bei Fördermaßnahmen: Eine Analyse im Lichte der Entscheidung des Bundesverfassungsgerichts zum „Legasthenie-Vermerk in den Abiturzeugnissen”Article6210.59933/tauhfd.1610490319370