Bayrak Meydanoğlu, Ela SibelKlein, Müge2024-06-262024-06-262016Bayrak Meydanoğlu, Ela S., Klein, M. (2016). Nesnelerin interneti ve pazarlama. Akıllı Teknoloji ve Akıllı Yönetim içerisinde 12-19. Gülermat Matbaacılık.https://hdl.handle.net/20.500.12846/1322Teknolojik gelişmeler ön?e ?ilgisayarları sonra insanları ?ir?irine ?ağla?ı. Nesnelerin İnterneti (Internet of Things - IoT) çerçevesin?e şu sıralar nesnelerin ?ir?irleri ile ?ağlanması söz konusu. Bu teknoloji nesnelerin - aynı insanlar gibi - ka?losuz olarak ?ir ağa ?ağlanıp veri paylaşa?ile?eği, inisiyatif alarak karar vere?ile?eği, ?ir aksiyon ?aşlata?ile?eği yepyeni ?ir ?ünyanın kapılarını açmakta?ır. Nesnelerin İnterneti için nakliye, lojistik, sağlık, ev uygulamaları gi?i pek çok uygulama alanı söz konusu?ur. Bu teknolojinin önemli ?ir uygulama alanı da pazarlama?ır. An?ak ?u alan ile ilgili yürütülmüş aka?emik çalışma sayısı sınırlı?ır. Temel araştırma özelliğine sahip mev?ut ?u çalışmanın ama?ı ikincil kaynaklar temelinde söz konusu teknolojinin işletmelerin pazarlama faaliyetlerine sağlaya?ile?eği olası katkıları açıklamaktır. Nesnelerin İnterneti teknolojisi ile her türlü satış ve müşteri verisini gerçek zaman?a toplamak ve analiz etmek mümkün?ür. Böyle?e pazarlama yöneticileri karar verme süre?in?e ?aha iyi ?esteklene?ilir. Ayrı?a ?u teknoloji ile kişiselleştirilmiş pazarlamayı iyileştirmek, tıklanma oranlarını artırmak, müşteri?en alınan anlık geri ?il?irimler ile sunulan ürün ve hizmetleri iyileştirmek, sunulan müşteri ?eğer önermeleri ile müşteri ?eğerinin artırmak mümkün?ür.trinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccessNesnelerin interneti ve pazarlamaBook Part1219