Nuroğlu, ElifNuroğlu, Hüseyin Hayri2024-03-262024-03-262016Nuroğlu, Elif ve Nuroğlu, Hüseyin Hayri (2016). Balkanlarda Almanya ve Türkiye ihracat ve yatrımlar, (1-65). İstanbul: Seta Yayınları.9786054023844https://hdl.handle.net/20.500.12846/915Dünya mal ve hizmet ihracatında şampiyonluğa oynayan Almanya’nın kendisinden çok daha düşük bir ihracat hacmine sahip Türkiye ile bazı bölgelerde ticari çıkar çatışması yaşamakta olduğu savından hareket eden bu çalışma, Türkiye ve Almanya’nın Balkan ülkeleri ile olan ihracat hacimleri ve ihracata konu olan mal kalemlerini kıyaslayarak, iki ülke arasındaki ticari rekabeti mercek altına almakta ve bu iki ülkenin birbirleri için Balkanlar bölgesinde tamamlayıcı bir rolde mi yoksa rakip mi olduklarını analiz etmektedir. Bu raporda Türkiye ve Almanya’nın Bulgaristan, Sırbistan, Bosna-Hersek, Arnavutluk, Makedonya, Kosova, Hırvatistan, Romanya, Karadağ ve Yunanistan’a 2008-2015 yılları boyunca gerçekleştirdikleri ihracat hacimleri ve ihraç kalemleri incelenecek ayrıca söz konusu ülkelerdeki Türk ve Alman yatırımlarının miktarları kıyaslanacaktır. Türkiye genel olarak AB ülkeleri, özelde de Almanya’nın etki alanına girmiş olan Balkan piyasalarına nüfuz etme mücadelesine oldukça geç başlamıştır. Bu da bölge ülkelerindeki yatırım fırsatları ve yerel pazarların büyük bir kısmının çoğunlukla paylaşıldığı anlamına gelmektedir. Bu sebeple Türkiye ile Almanya arasında Balkanlarda halihazırda ciddi seviyede bir rekabet olduğu söylenemez. Ancak bazı alanlardaki ihracat eğrileri inceleme periyodunda gösterdikleri ivmeyle devam ederse iki ülke sektörlerinin ilerleyen yıllarda bazı pazarlarda ciddi rakip olma potansiyeli mevcuttur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBalkanlarda Almanya ve Türkiye ihracat ve yatırımlarBook165