Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNuroğlu, Elif
dc.contributor.authorNuroğlu, Hüseyin Hayri
dc.contributor.editorAy, Sema
dc.contributor.editorYıldırır Keser, Hilal
dc.date.accessioned2024-03-26T08:00:14Z
dc.date.available2024-03-26T08:00:14Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationNuroğlu, Elif ve Nuroğlu, Hüseyin Hayri (2020). Türkiye’de e-ticaretten e-ihracata dönüşüm: Mevcut durum, engeller ve çözüm önerileri. E-ticaretten e--ihracata dönüşüm içerisinden (373-392). Sakarya: Değişim Yayınları.en_US
dc.identifier.isbn9786052083659
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/918
dc.description.abstract20.yy sonlarında, teknolojik gelişmenin geldiği nokta, ticarette yeni bir dönemin başlangıcı olmuştur. İnternetin gelişimi ve kullanımının yaygınlaşmasıyla ticaret yöntemleri değişmiş, geleneksel ticaret, e-ticarete yönelmiş ve aynı yönelim uluslararası ticarete de yansımıştır. Teknolojik gelişmelerin günlük yaşamın her alanında bilgisayar kullanımını zorunlu hale getirmesi ile ticarette yeni bir dönem başlamış uluslararası ticarette elektronik ticaret (e-ticaret) stratejik bir önem kazanmıştır. Elektronik ticaretin ekonomik ve toplumsal hayatta giderek daha fazla yer edinmesine bağlı olarak işletmeler, tüm tüketicilere ve diğer işletmelere daha ucuz ve kolay bir şekilde ulaşma olanağı elde etmiş ve zamanı etkin kullanmaya başlamışlardır. Elektronik ortamda üretim, pazarlama ve dağıtım faaliyetlerinin maliyetleri düşürmesi nedeniyle e-ticaret, işletmelere ulusal ve uluslararası düzeyde rekabet üstünlüğü sağlamıştır. Bu sayede e-ticaret büyümeye ve yaygınlaşmaya devam ederek dünyada ticaret anlayışını yeniden şekillendirmiştir. E-ticaret, ekonomide bir itici güç olarak yeni iş imkânlarını da beraberinde getirmektedir. E-ticaretin ekonomilere olan olumlu katkıları, ülkelerin elektronik ticaretin gelişmesi yolunda sürekli olarak yeni önlemler alması ve düzenlemelere gitmesi ile doğru orantılıdır. Bu kitap, ticarette dijital dönüşüm sürecinde tüm yönleri ile e-ticareti ele alarak araştırmayı hedeflemektedir. Amaç, e-ticaretin yeni açılımlarına ışık tutmak, teknolojik ve hukuksal yapısı, sosyal ve kültürel boyutu, vergisel boyutu, ulusal ve uluslararsı boyutu gibi pek çok açıdan e-ticaret konusunda Türkçe yayınlanmışeserlere yeni ve güncel bir katkı sunmaktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDeğişim Yayınlarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTürkiye’de e-ticaretten e-ihracata dönüşüm: Mevcut durum, engeller ve çözüm önerilerien_US
dc.typebookParten_US
dc.relation.journalE-ticaretten e--ihracata dönüşümen_US
dc.relation.publicationcategoryKitap Bölümü - Ulusalen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İktisat Bölümüen_US
dc.identifier.startpage373en_US
dc.identifier.endpage392en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster