Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCeritoğlu, A. Bahar
dc.contributor.authorPelikan, Madita
dc.date.accessioned2020-03-07T00:06:30Z
dc.date.available2020-03-07T00:06:30Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationPelikan, Madita. (2019). M&A in der kosmetıkindustrie : indie beauty brands auf dem vormarsch. Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/66
dc.description.abstractThis master thesis entitled “M&A in the cosmetics industry – Indie Beauty Brands on the rise” analyses the increasing acquisition activities within the cosmetics branch. It can be observed that there is an acquisition boost of founder-managed small and medium-sized enterprises. These enterprises in question became known as “Indie Beauty Brands”. This thesis was composed in collaboration with the cosmetics applicator manufacturer GEKA. Against the background of impairing frameworks GEKA sees the necessity to diversify its operations. The aim of this thesis is therefore to determine a future-oriented acquisition strategy for GEKA focussing Indie Beauty Brands. In this study close attention is given to the question how and in which way GEKA could be profiting from the Indie Beauty Brands’ revolution. The methodical approach comprises a literature analysis which first of all facilitates narrowing down the subject of Beauty Indie Brands. Based on this the second step is the conception on an acquisition strategy as well as a business valuation in regard to DePhamphilis and Wirtz’ M&A theories. Summarising, the thesis is composed of four main parts. The first chapter introduces the cosmetics branch’s status quo. The following part outlines characteristic features of Indie Beauty Brands. Moreover, external factors are presented which contributed to the Indie Beauty Brands’ establishment. In the third chapter different M&A theories are illustrated as well as the cosmetics industry’s M&A activities. The final part of this thesis contains an acquisition strategy basing on which a business valuation of three Indie Beauty Brands is presented. Furthermore, this valuation especially refers to the companies’ Instagram performance. The first finding of this thesis which can be stated is that Indie Beauty Brands are based on a business model that captures the current zeitgeist. In particular the close relationship between company and consumer is very appealing for younger users. With closer examination of the Indie Beauty Brands a significant emphasis within their communication and interaction can be noticed in the field of social media. This is reflected in their focused use of social media marketing and e-commerce. Predominantly Instagram serves as a means of direct communication with the customer. Basing on these findings an acquisition strategy could be developed for GEKA. For this purpose, an evaluation of acquisition objects was carried out on the basis of their Instagram performance. With that in mind, eventually, a tangible purchase recommendation could be expressed for the most convincing company.en_US
dc.description.abstract"Kozmetik Endüstrisinde M&A - Bağımsız Güzellik Markaların Yükselişi" başlıklı bu yüksek lisans tez çalışması, kozmetik endüstrisindeki çoğalan satın alma faaliyetlerini araştırılmıştır. Bu süreçte, girişimci bazlı küçük ve orta ölçekli şirketlerin satın alımı giderek fazlalaştığı belirtilmiştir. Söz konusu bağımsız kozmetik şirketleri "Indie Beauty Brands" terimi ile tanınmaktadır. Bu çalışma kozmetik uygulayıcıları üreten GEKA şirketiyle iş birliği içinde yazılmıştır. Piyasanın genel olarak kötüleşen koşullarına karşılık GEKA iş alanlarını çeşitlendirmeyi amaçlıyor. Bu çalışmanın amacı, GEKA için indie güzellik markalarına odaklanan geleceğe yönelik bir satın alma stratejisi geliştirmekti. Bu çalışmanın özel bir odak noktası GEKA'nın Indie Beauty markalarının yükselişinden nasıl ve ne şekilde yararlanabileceği konusudur. Bunun için tercih edilen yöntem, Indie Beauty Brands kavramını sınırlamayı amaçlayan bir literatür analizidir. Buna dayanarak ve DePhamphalis ve Wirtz'in M&A teorilerini (birleşme ve devralma teorileri) dikkate alarak, bir satın alma konsepti oluşturulmuştur ve ayrıca bir şirket değerlendirmesi yapılmıştır. Bu yüksek lisans tezi dört bölümden oluşmaktadır. İlk bölüm kozmetik endüstrisindeki başlangıç noktasını açıklar. Bir sonraki bölümde, Indie Beauty Brands'ın karakteristik özellikleri listelenmiştir. Ayrıca, indie güzellik markalarının kozmetik pazarında kurulmasına katkıda bulunan dış faktörler sunulmaktadır. Üçüncü bölüm, M&A'nın teorilerini açıklar ve kozmetik endüstrisindeki M&A faaliyetlerini ana hatlarıyla belirtir. Bu çalışmanın son bölümü, üç bağımsız güzellik markasının kurumsal değerlemesinin temeli olan bir satın alma stratejisini içerir. Bu derecelendirme özellikle bu şirketlerin Instagram görünümlerine dayanıyor. Bu çalışmanın sonucu olarak, öncelikle Indie Beauty Brands'lerin mevcut cağ için uygun bir iş modeli olduğu söylenebilir. Özellikle, işletme ve tüketici arasındaki yakın ilişki genç tüketicilere son derece çekici geliyor. Bağımsız güzellik markalarına daha yakından bakıldığında, iletişim ve sosyal medya alanındaki etkileşimlerine yönelik net bir odaklanma olduğu ortaya koyulmuştur. Bu, özellikle sosyal medya pazarlaması ve e-ticaretin hedefli kullanımında belirgindir. Çoğunlukla Instagram, müşteriyle doğrudan bir iletişim aracı olarak hizmet eder. Bu bulgulara dayanarak, GEKA için bir satın alma stratejisi geliştirirken satın alınacak nesneler Instagram görünümleri üzerine değerlendirilmiştir ve bunun sonucunda en ikna edici Instagram performansı olan şirket için somut bir satın alma tavsiyesiyle sonuçlanmıştır.en_US
dc.language.isodeuen_US
dc.publisherTürk-Alman Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKozmetik endüstrisien_US
dc.subjectInstagramen_US
dc.subjectKosmetikindustrieen_US
dc.subjectCosmetic industryen_US
dc.titleM&A in der kosmetıkindustrie : indie beauty brands auf dem vormarschen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.contributor.departmentTAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kültürlerarası Yönetim Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorPelikan, Maditaen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster