Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorStruck, Ernst
dc.contributor.authorKaiatz, Nadine
dc.date.accessioned2020-03-06T12:01:18Z
dc.date.available2020-03-06T12:01:18Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationKaiatz, Nadine. (2018). Potenziale internationaler jugendbegegnungsprojekte zur förderung persönlichkeitsprägender kompetenzen von menschen mit fluchterfahrung in Deutschland. Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/50
dc.description.abstractSince 2011, Germany has been affected by increasing migration and refugee movement due to the Syrian War and the partial suspension of the Dublin Regulation for Syrians. These movements pose a major challenge, for example, to implement methods to foster integration of children and adolescents into the German education system and society. Apart from schools, international youth projects and non-formal learning settings are able to improve individual learning processes and foster social participation. Despite their potential success, there is a gap in the literature explaining the effectiveness of international youth projects amongst adolescent refugees. This study analyses the potential of international youth projects in supporting three pillars of personal development: Personal Identity, Intercultural Agency and bottom-up activities. The study employed an experimental qualitative research. Transcripts of individual interviews were analysed using three categories and 10 sub-categories that were proposed by Thomas (2006) and validated through interviews with experts. Findings revealed a positive effect of the category Personal Identity on two sub categories reflexivity and intercultural agency. In particular, the study found a positive influence on the level of reflexivity on personal and foreign culture reference systems. Regarding Intercultural agency, limited effects were observed for sub-categories. Unbiased perception of culturally specific actions and thoughts and Openness towards other environments. Likewise, only partial effects were found for bottom-up activities and the sub-categories participation at other activities and qualifying measures and engaging with social and voluntary programmes. No effect was found for personal identity and the sub-categories increased self-confidence, self-esteem and sense of responsibility. Similarly, intercultural agency and its sub-category acknowledgement of interpersonal differences revealed no effect. Overall, the study confirmed that international youth projects facilitates the sensitisation of participants and thus initiates processes of reflexivity and awarenessbuilding.en_US
dc.description.abstract2011 senesinden bu yana; özellikle 2011’den beri süregelen Suriye Savaşı ve 2015’de Almanya’da Dublin Süreci’nin Suriyeliler için geçerlilik kazanması ile birlikte, Federal Almanya Cumhuriyeti’ne gerçekleşen göç ve kaçış hareketlerinde bir artış gözlemlenmektedir. Bu göç hareketi, çocuk ve gençlerin eğitim sistemine ve topluma entegrasyonu alanında olduğu gibi bir çok alanda ülkede yeni zorluklar yaşanmasına neden olmaktadır. Formal eğitim kurumlarından (okullardan) ziyade, uluslararası gençlik çalışmasının sunduğu olanaklar, öğrenmeyi formal olmayan biçimlerde destekleyebilmekte ve toplumsal katılımı olanaklı kılabilmektedirler. Geniş kapsamlı potansiyeline rağmen, uluslararası gençlik çalışması tarafından alınan önlemlerin, kaçış (göç) deneyimi yaşamış kişiler üzerindeki etkisine dair alanda, bir araştırma boşluğu bulunmaktadır. Bu noktada bu çalışma, uluslararası gençlik çalışmasının; kaçış (göç) deneyimi olan gençlerin kişiliği biçimlendiren şu üç becerilerinin desteklenmesindeki potansiyelini analiz etmektedir: ben-kimliği, kültürlerarası davranış becerisi, kurucu etkinlikler. Araştırma sorusunu analiz etmeye, kılavuz merkezli uzman mülakatları ve kaçış (göç) deneyimi yaşamış gençlerle birebir mülakatlardan oluşan kalitatif araştırma yöntemleri hizmet etmiştir. Konunun güncelliği ve literatürün yetersizliğinden ötürü; uluslararası gençlik çalışması alanında güncel söylemler üretebilmek için, uzman mülakatları gerekli görülmüştür. Birebir görüşmeler (mülakatlar) kaçış (göç) deneyimine sahip altı gençle gerçekleştirilmiştir, bunlardan üçü en az bir uluslararası gençlik çalışması projesinde yer almış ve diğer üçü böyle değerli bir deneyim edinememiş ve deney / kontrol grubu olarak ele alınmıştır. Kılavuz mülakatların oluşturulması için temeli, ilk defa 2006’da Thomas (2006) tarafından yayınlanmış olan, uluslararası gençlik buluşmalarına katılımın kişilik gelişimine uzun zamanlı etkisi üzerine yapılan araştırma oluşturmuştur. Bu araştırma ve uzman mülakatlarının sonuçları temelinde, gençlerle birebir görüşmelerin değerlendirilmesi için on alt başlığa sahip üç kategori belirlenmiştir. Ben-kimliğiyle ilgili olarak; gencin kendi düşünme ve davranma şekline dair eleştirel bir yansıtmacı gözlem yapabilme becerisi ve de kültürlerarası davranış becerisi olarak belirlenmiş iki alt kategoriye olumlu etki olduğu doğrulanmıştır. Ayrıca kendi kültürünün ve yabancı kültürün referans sistemlerine dair yansıtmacı gözlem yapabilmenin güçlenmesi gibi bir olumlu etkinin daha farkına varılmıştır. Kültürlerarası davranış becerisi kategorisi altındaki kültürel olarak kemikleşmiş davranış ve düşünce biçimlerini objektif (tarafsız) bir açıdan ele alışın ve de başka kişilerin yaşam tarzlarına açıklığın da kısmen de olsa olumlu etkilendiği doğrulanmıştır. Aynısı kurucu etkinlikler kategorisi altındaki alt kategoriler için de geçerlidir: Farklı etkinlik ve kaliteli önlemlere katılım ve sosyal ve gönüllü meşguliyetin başlatılması. Öte yandan, ben-kimliği alanında özgüven, özbilinç ve sorumluluk bilincinin güçleniyor olduğu doğrulanamamıştır. Aynısı kültürlerarası davranış becerisinde kişilerarası farklılıkların tanınması (farkedilmesi) için de geçerlidir. Aynı şekilde, kurucu etkinlikler kategorisi altındaki uluslararası gençlik buluşmalarına katılım yolu ile toplumsal sorumluluğun güçlenmesine dair de bir doğrulama yapılamamıştır. Tüm kategorileri kapsayan bir şekilde, uluslararası gençlik çalışmasının katılımıcıların duyarlılığını arttırdığı ve yansıtıcı gözlem ve bilinçli hale gelme süreçlerini tetiklediği tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isodeuen_US
dc.publisherTürk-Alman Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectInternational youth worken_US
dc.subjectNon-formal learningen_US
dc.subjectIntercultural competencesen_US
dc.subjectUluslararası gençlik çalışmasıen_US
dc.subjectKültürlerarası becerileren_US
dc.subjectGöçen_US
dc.subjectMigrationen_US
dc.subjectInterkulturelle kompetenzenen_US
dc.subjectInternationale jugendarbeiten_US
dc.titlePotenziale internationaler jugendbegegnungsprojekte zur förderung persönlichkeitsprägender kompetenzen von menschen mit fluchterfahrung in Deutschlanden_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.contributor.departmentTAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kültürlerarası Yönetim Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorKaiatz, Nadineen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster