Başlık için Kültür ve İletişim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 47, listelenen: 25-44
-
Invoking the "Yolocaust"? German memory politics, cultural criticism, and contemporary popular arts
(Berghahn Journals, 2021)The present study understands comedy in relation to the Holocaust as an attempt by Germany's third and fourth generations to create alternative forms of commemoration. Analyzing the country's history of coming to terms ... -
İşletme 2.0: İşletmecilikte yeni trendler
(Hiperyayın, 2020)Modern işletmeler ve işletmecilik için temel bir paradigma haline gelen, sosyal, ekonomik, teknolojik ve çevresel değişim ve dönüşümler, modern çağın işletmelerini bu Gelecek Vizyonu içinde hareket etmeye ve ilerlemeye ... -
Kant’ın ödev ahlakı üzerine
(Erciyes Üniversitesi, 2017)Kant, ahlakı hissi saiklerden ve sonuçlarından bağımsız olarak değerlendirerek, salt rasyonel bir etik geliştirmeye çalışmıştır. Kendinden önceki, mutluluğu ve amaçsallığı ahlakın merkezine yerleştiren anlayışı eleştirir ... -
McLuhan’ın Kehaneti: Enformasyon ve iletişim bilimleri üzerine disiplinlerarası notlar
(Urzeni Yayınevi, 2020)Dışarıdan, yüzeysel ve kartezyen bir mantıkla bakıldığında birbiriyle çok alakalı gözükmeyen enformasyon, iletişim, sosyal medya, strateji ve inovasyon gibi kavramlar, aslında ortaya muhteşem sentezler çıkartabiliyor. ... -
Medyada “öteki”nin temsili: etnik komediler
(2017)Kimlik ve kimliğin inşa sürecinde, tanım yapabilmek adına sıklıkla karşılaştırma yapılabilecek bir "öteki" aranmış, öteki ile benlik arasındaki karşıtlıklar kullanılarak tanımlama yapılmıştır. Öteki ve yabancı kavramları, ... -
Medyatikleşen kültürler
(Dipnot Yayınları, 2017)Cep telefonlarımız sayesinde her zaman ve her yerde ulaşılabiliyor olmamız ne anlama geliyor? önemli olayları televizyon ya da internetten öğreniyor olmamızın kültürel sonuçları nelerdir? Siyasi, dini ve etnik aidiyetlerimiz, ... -
Memetik süreçlerine müdahale edilmiş içerik: Mizah içerikli instagram postlarının mem perspektifinden analizi
(2023)Kültürel aktarım birimi olarak tanımlanan mem, 90’lı yıllardan itibaren aktif bir araştırma konusu olmuştur, 2000’lerin başında ise dijital iletişim teknolojilerinin gelişimi sayesinde kullanıcı içeriklerinin dijital ekosistemin ... -
Ortak kader (common fate): Kültürlerarasılık ve kültürlerötesilikte ortak kader: Nesne ve özne olarak göçmenler
(Nobel Akademik, 2020)Temel tasarım kavramlarının çeşitli disiplinlerle, uygulama çözümleriyle, akademik teorilerle; kısacası hayat meşguliyeti ile olan ilişkisini merak ederek "Temel Tasarım Kavramlarını Disiplinlerarası Okumak" başlıklı projeyi ... -
Pandemide dijital sınıflar : 2020 Mart-Haziran dönemine dair bir değerlendirme
(Türk-Alman Üniversitesi Yayınevi, 2020)İncelemekte olduğunuz rapor, ilk bölümlerinde Türkiye'de ve Dünya'da K12 seviyesinde eğitim alanında Covid-19'un ilk etkilerine dair bir özet sunmaktadır. Araştırma kısmında se, Türkiye'de K12 seviyesinde görev yapan ... -
Performing modernity: the film of Mustafa Kemal Atatürk on his forest farm
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2019)Although there are several general accounts of the history of cinema in Turkey, little is known on the use of film as a means of communication by Mustafa Kemal Ataturk and his followers in building the Republic of Turkey ... -
Responsibility in the politics and politics of responsibility: an introduction to the special ıssue
(Nomos, 2017)[Özet Yok] -
Sanal gerçeklik ve medya
(TRT Akademi, 2023)Uygarlık tarihi içinde toplum, bilim ve teknoloji büyük bir hızla değişip dönüşürken, İletişim Bilimlerinin de bundan nasibini almamasını beklemek ancak mesleki şovenizmin veya ideolojik körlüğün bir sonucu olarak ... -
Sarmal gazetecilik nedir, iletişim süreçlerini nasıl etkiler?
(TRT Akademi, 2023)21.yy’ın belki de en önemli özelliklerinden biri, teknolojik gelişmelerin hızla meydana gelmesi ve zaman ve mekân algısının bu hız sonucunda tamamen değişmesiyle açıklanabilmektedir. Özellikle 2010 yılı ve sonrasında inşa ... -
Sosyal medyada dil kullanımı: Emojiler sayesinde hızlı iletişime geçiş
(2023)Throughout history, humanity has communicated in various ways and developed the process of socialization. With technological developments and the modernization of societies, written communication has ... -
Stratejik lider iletişimi ve sosyal medya: Türkiye’de şirket genel müdürlerinin Twitter kullanımı üzerine bir inceleme
(2018)Günümüzde halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim pratiklerinde sosyal medyanın önemli bir araç olarak kullanıldığı gerçeği yadsınamaz. Sosyal medyanın içerik üretim, tüketim ve yeniden üretim süreçlerindeki çok kanallı ... -
Tarih ve doğa bilimi
(2019)Çok muhterem dinleyiciler! Üniversitenin kuruluş yıldönümünde, kendi temsil ettiği bilim dalının alanından bir mevzuyu üniversitenin misafir ve üyelerine anlatabilme imkanı, bir rektörün çok değerli bir imtiyazıdır; fakat ... -
Twitter’ın farklı iletişim uygulamalarında eşzamanlı araçsallaşması: Covid-19 pandemisinde Dr. Fahrettin Koca’nın twitter paylaşımlarının analizi
(2021)Sosyal medya ve sosyal ağ platformları, farklı stratejik iletişim uygulamalarında kanal ve araç olarak yer alabilmektedir. Bir sosyal ağ platformu olarak Twitter, gündemin gereklilikleri bağlamında eş zamanlı olarak farklı ... -
Yeni medya araştırmalarında yöntemler ve araçlar ne kadar yeni? Türkiye'deki lisansüstü tezlere dair bir meta analiz çalışması
(2020)Yeni medya, hem iletişim disiplininde hem de disiplinlerarası çalışma alanlarında sıklıkla karşımıza çıkan bir anahtar kelime olma özelliğini korumaktadır. Yeni medya alanında yapılan akademik çalışmalara bakıldığındaysa, ... -
Yeni medya disiplininin temelleri
(Hiperyayın, 2020)Yeni Medya disiplini, bugün artık kendisine İletişim Bilimleri içinde hem kavramsal hem de kuramsal açıdan oldukça önemli bir yer edinmiştir. Özellikle sanayi sonra toplumların, gelişen ve artan teknolojik araçlarla ... -
Yeni medya okuryazarlığının eğitim sistemindeki yeri: İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin yaklaşımı
(Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya Ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi, 2020)Dijital çağda doğan yeni nesil, çoğunlukla yeni medya kanallarının kullanımında, mesajların bu kanaldan iletilmesinde, mesajların (yeniden) üretilmesinde ve dağıtılmasında doğal bir yetenek sergilemektedir. Öğretmenler ...