Yayın tarihi için Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 56, listelenen: 21-40
-
Automobilisierung in der Türkei ab dem ersten weltkrieg
(Türk-Alman Üniversitesi, 2019)The aim of this master's thesis was to examine the intercultural aspects of Turkey's automobilization. The focus here was on two important rulers, in particular the idea and influence of the USA and Germany, including the ... -
M&A in der kosmetıkindustrie : indie beauty brands auf dem vormarsch
(Türk-Alman Üniversitesi, 2019)This master thesis entitled “M&A in the cosmetics industry – Indie Beauty Brands on the rise” analyses the increasing acquisition activities within the cosmetics branch. It can be observed that there is an acquisition boost ... -
Kulturelle pra¨ferenzen bei der wohnstandortwahl Tu¨rkischsta¨mmiger migranten "gastarbeıter" und Tu¨rkischsta¨mmiger Deutsche im Ruhrgebiet
(Türk-Alman Üniversitesi, 2019)Bu c¸alıs¸ma Almanyanın Ruhrgebiet bo¨lgesinde yas¸ayan Tu¨rk go¨c¸menlerin ve Tu¨rk asıllı Almanların ku¨ltu¨rel tercih bagˆlamında konut-yas¸amdaki sec¸im ve tercihlerini ele almaktadır. Bu kis¸ilerin konut-yas¸amındaki ... -
Eine empirische untersuchung der kontakthypothese am beispiel der Türkisch-Deutschen biografiegespräche Konstanz
(Türk-Alman Üniversitesi, 2019)Bu bilimsel çalışma, kültürel açıdan farklı toplumları birbirine bağlama ve insanları birbirine yaklaştırma potansiyeli taşıyan kültürlerarası buluşmaları içeren projeleri analiz etmeye çalışmıştır. Burada araştırma konusu ... -
Agiler kulturwandel in multinationalen unternehmen-herausforderungen des grenzüberschreitenden transfers wertefundierter Managementpraktiken am Beispiel der Daimler AG. Eine empirische untersuchung der transferrezeption im tochterunternehmen Mercedes-Benz Turkey
(Türk-Alman Üniversitesi, 2019)Kuruluşlar, teknolojideki değişikliklere, pazar durumuna ve müşterilerin ihtiyaçlarına daha hızlı karşılık verebilmek için gittikçe artan bir baskı altındalar. Geleneksel yöntemler iş hayatındaki son gelişmeleri karşılamakta ... -
Cultural change bei Daimler-internationaler transfer von unternehmenskulturellen instrumenteneine empirische untersuchung zur rezeption von neuenunternehmensprinzipien im tochterunternehmen Mercedes- Benz Turkey
(Türk-Alman Üniversitesi, 2019)Küreselleşme nedeniyle, çok uluslu şirketler standardize edilmiş kurumsal kültür araçlarını yabancı şubelerine entegre etmeye çalışmakta ve böylece küresel olarak homojen bir kurumsal kültür yaratmaktadır. Bu durum, ... -
Interkulturelles controlling - herausforderungen für Deutsche unternehmen in der Türkei
(Türk-Alman Üniversitesi, 2019)This study aims for German companies operating in Turkey to analyze the impact of the cultural differences on Control/Management Accounting and to examine the problems arising therefrom. The theory part of the work is based ... -
Automobilisierung in der Türkei ab dem ersten weltkrieg
(Türk-Alman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Söz konusu yüksek lisans tez çalışmasının genel amacı, Türkiye'nin otomobilleşme sürecinde kültürlerarası etkileşim yönlerini incelemektir. Araştırma kapsamında Ford ve Mercedes gibi tanınmış ve sektörde söz sahibi ... -
Herausforderung IT-integration bei unternehmenszusammenschlüssen problemanalyse und vergleich von vorgehensmodellen zur IT-integration
(Türk-Alman Üniversitesi, 2020)Mevcut çalışmada yüksek lisans bitirme tezi kapsamında ele alınan derin bir araştırma aracılığıyla şirket birleşmeleri esnasında bilişim entegrasyonunda meydana gelen zorluklar ele alınmaktadır. Bu bağlamda işletme ... -
Syrische flüchtlinge in den Deutschen und Türkischen überregionalen tageszeitungen
(Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)2011'de başlayan ve halen devam eden Suriye'deki iç çatışma nedeniyle Türkiye ve Almanya`ya sığınan Suriyelilerle beraber "medya ve göç" araştırmalarının sayısında bir artış söz konusu olmuştur. Bu çalışmada; Türk ve Alman ... -
Tourismuspotentiale in Midyat (Mardin) – in bezugaufdieassyrischekultur
(Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Turizm, turistik mekânların sosyal, kültürel ve ekonomik yönden gelişmesinde itici bir faktör olarak görülmektedir. Özellikle turizm olgusunun dünya üzerindeki ekonomik gelir etkisi sürekli bir şekilde artmaktadır. Turizmin ... -
Der einfluss von kultur auf die werbegestaltung - am beispiel der werbespots von Coca-Cola Deutschland und Türkei
(Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Ulusal ekonomilerin sınırlarının silikleştiği, gitgide küreselleşen bir dünyada kül-tür, giderek anlam kazanmaya başlayan ve birçok alan üzerindeki etkisi azım-sanmaması gereken bir kavramdır. Mevcut çalışma, kültürün ... -
Berichterstattungen über Syrische flüchtlinge in zwei ausgewählten Deutschen tageszeitungen: Ein modellvorschlag zur förderung der interkulturellen kompetenz von journalisten
(Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Mevcut tezin gayesi, seçilen gazetelerde Almanya'daki Suriyeli mülteci durumuyla ilgili yayın yapan gazetecilerin hangi ölçüde gazetecilik kalite kriterlerine uyduğu ve gazeteci- lerin ne derece kültürlerarası yetkinlik ... -
Internationalisierungsprofile Türkischer unternehmen kulturelle herausforderungen für das management in den handelsbeziehungen mit Deutschland
(Türk-Alman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Küreselleşmeyle birlikte, uluslararası ticaretin giderek daha fazla öne çıkmaya başladığı bilinmektedir. Uluslararası şirketleri iş kapsamında sadece tedarik, üretim gibi süreçlerden ziyade daha çok kendilerini kültürel ... -
Yoga als mittel zum stressmanagement : die wirkung von yoga auf den stressprozess und die einbettung von yoga als interventıonsmassnahme in das betriebliche stressmanagement
(Türk-Alman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Yoga helps to reduce physical and psychic problems that derive from stress and can regulate the stress response. Due to the constitutional impact, which has been confirmed by various surveys, Yoga has been integrated as ... -
Arbeit in der corona-krise – chancen und risiken deutscher und türkischer home-office-kultur
(Türk-Alman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)2020 ve 2021 yıllarında yaşanan pandemide, ilk defa dünya geneline dağılmış bir çok kuruluşla ve görev alanlarına göre tamamen dağıtılmış ekiplerle, Covid-19'a karşı dünya çapında bir mücadele verilmiş olması nedeniyle, ... -
Multiple kulturen und digitalisierung welchen beitrag leisten multiple kulturen im innovationsprozess?
(Türk-Alman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu tez sistematik bir literatür taraması uygulayanarak hazırlanmış ve yenilik sürecinde çoklu kültürün katkısını araştırmıştır. Bu nedenle Ocak 2017- Haziran 2020 arasında yayınlanan 43 dergi makalesi incelenmiştir. ... -
Krisenmanagement in der luftfahrt eine qualitative analyse mit besonderem fokus auf agilität als krisenmanagement - strategie
(Türk-Alman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Die COVID- 19 Pandemie, welche im März 2020 als weltweite Gesundheitskrise die gesamte Welt in einen Ausnahmezustand versetzte (Song & Zhou, 2020), lies vor allem die Luftfahrtindustrie komplett einbrechen (Albers & ... -
Die mediennutzung der kinder in hinblick auf fernseher und neue medientechnologien
(Türk-Alman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Ziel dieser Studie ist es, die Bedeutung und Notwendigkeit von Studien zur intelligenten Nutzung von Medien sowie Technologie in der digitalisierten Welt hervorzuheben und über Lösungsangebote im Hinblick auf eine ... -
Das aushandeln von arbeitskultur im binationalen organisationskontext am beispiel der türkisch-deutschen universität in İstanbul
(Türk-Alman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Kültürel çeşitlilik ve kültürlerarasılık kurumlarda günlük iş yaşamının en temel konularıdır. Çünkü kültürlerarası etkileşim, dahil olan aktörlerin farklılaşan beklentileri, kuralları, alışkanlıkları ve değerleri ...