Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorMaletzky, Martina
dc.contributor.authorBarbaros, Kristin
dc.date.accessioned2020-03-06T11:42:03Z
dc.date.available2020-03-06T11:42:03Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationBarbaros, Kristin. (2015). Internationales ideenmanagement als teil der “transnational solution“ –interkulturelle und organisationale herausforderungen auf dem weg zum transnationalen unternehmen im unternehmen x. Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/45
dc.description.abstractThis paper aims to analyze to what extent the Ideas Management department of company X corroborates to the transnational strategy of Bartlett and Ghoshal. In general organizations that operate internationally face challenges on how to manage their worldwide activities efficiently. The mentioned authors argue four major organizational types and suggest that one approach possesses the capability to cope with increasing complexity best: the transnational organization. However they had not provided sufficient data that the strategy can be applied to all internationally operating companies. On these grounds this study first gave a detailed explanation on the four organizational models by Bartlett and Ghoshal with special emphasis on the transnational strategy. Afterwards the department of Ideas Management at company X was introduced as the unit of analysis. To explore the actual circumstances within the department and its international exchange with other subsidiaries, a qualitative research approach was chosen. Therefore data for this study were gathered from interviews. Ten relevant stakeholders within worldwide Ideas Management departments were interviewed with regard to functions, structure of the department and international exchange of information and knowledge. The interviews were analyzed with the help of content analyses and linked with the aspects of the theory. The results showed that there is solid evidence of elements of the transnational strategy as well as multinational strategy within the researched department. Nevertheless the responses also showed that objectives of the international exchange are not fully conclusive to the Ideas Management departments of the company X. Although all participants verbally advocated the exchange, initiatives in daily business were few. Reasons for that were due to different processes and tools that are used within the organization. Besides the organizational barriers the interviews also revealed low awareness of intercultural aspects. Issues like language barriers, missing personal interaction and hierarchy were not considered as a difficulty by some of the steakholders. Altogether further research for other departments and industries is needed to understand the whole scope of the transnational organization and its challenges.en_US
dc.description.abstractBu araştırma, X şirketi Fikir Yönetimi departmanlarının Bartlet ve Goshall’ın transnasyonal stratejisiyle ne ölçüde uyuştuklarını göstemeyi amaçlamaktadır. Genel olarak uluslarası ölçekli şirketler, dünyanın değişik yerlerindeki aktivitelerini yönetirken birtakım zorluklarla karşı karşıya kalmaktadırlar. Sözü edilen yazarlar dört ana organizasyon tipinden bahsetmekle beraber, transnasyonal organizyon tipinin bu artan zorluklarla en iyi mücaadele edebilecek organizasyon tipi olduğunu savunmuşturlar. Buna karşın, transnasyonal statejilerinin uluslararası faaliyet gösteren bütün organizasyonlara uygulanıp uygulanamayacağına dair yeterli bilgi sunamamışlardır. Buna dayanarak bu araştırma transnasyonal strateji başta olmak üzere Barnett ve Goshall’ın dört organizasyon tipini detaylı olarak anlatmıştır. Ardından X şirketi Fikir Yönetimi departmanı analiz edilmek üzere belirlenmiştir. Fikir yönetimi departmanının diğer uluslararası Fikir Yönetimi departmanlarıyla etkileşimini sırasanda ortaya çıkan durumları göstermek adına, nitel analiz yöntemi seçilmiştir. Bu doğrultuda araştırma için gerekli olan bilgiler mülakatlar sayesinde elde edilmiştir. X şirketinin dünyanın değişik noktalarında konumlanmış on Fikir Yönetimi departmanı yöneticisiyle, departmaların fonksiyonları, yapısı ve birbirleriyle olan etkileşimini anlmak üzere görüşmeler yapılmıştır. Mülakatlar içerik çözümlemesi yöntemiyle analiz edilmiş olup teorinin çeşitli yönleriyle ilişkilendirilmiştir. Sonuçlar, analiz edilen departmanda güçlü transnasyonal ve multinasyonal strateji izleri göstermiştir. Buna ragmen, uluslararası etkileşim X şirketi Fikir Yönetimi departmanlarına tam olarak hedefine ulaşamamıştır. Teoride bütün katılımcıların, iv uluslarası etkileşimden yana olduğunu belirtmesine rağmen pratikte farklı bölgelerde kullanılan farklı süreçler dolayısıyla tam olarak uygulanamadığı görülmüştür. Organizasyonel bariyerlerin yanısıra, katılımcıların kültürlerarası farkındalıklarının düşük olduğu gözlemlenmiştir. Bunun yanısıra bazı katılımcılar dil engellerinin, kişisel etkileşim eksikliğinin ve hiyerarşinin sorun olmadığını berlirtmişlerdir. Sonuç olarak, transnasyonal organizasyonların yapılarını ve karşlaştığı güçlükleri daha detaylı anlamak için diğer endüstrilerde ve departmanlarda araştımalar yapılması gerektiği anlaşılmıştır.en_US
dc.language.isodeuen_US
dc.publisherTürk-Alman Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectInternational idea managementen_US
dc.subjectTransnasyonal organizasyonen_US
dc.subjectOrganizasyonel stratejileren_US
dc.subjectOrganizational strategiesen_US
dc.subjectUluslararası fikir yönetimien_US
dc.titleInternationales ideenmanagement als teil der “transnational solution“ –interkulturelle und organisationale herausforderungen auf dem weg zum transnationalen unternehmen im unternehmen xen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.contributor.departmentTAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kültürlerarası Yönetim Ana Bilim Dalıen_US
dc.contributor.institutionauthorBarbaros, Kristinen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster