Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPosos Devrani, Ayşe Elif
dc.date.accessioned2024-04-25T18:08:37Z
dc.date.available2024-04-25T18:08:37Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationPosos Devrani, A. E. (2021). Twitter’ın farklı iletişim uygulamalarında eşzamanlı araçsallaşması: Covid-19 pandemisinde Dr. Fahrettin Koca’nın twitter paylaşımlarının analizi. OPUS International Journal of Society Researches, 17(Pandemi Özel Sayısı), 3522-3541.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/1161
dc.description.abstractSosyal medya ve sosyal ağ platformları, farklı stratejik iletişim uygulamalarında kanal ve araç olarak yer alabilmektedir. Bir sosyal ağ platformu olarak Twitter, gündemin gereklilikleri bağlamında eş zamanlı olarak farklı alanlardaki iletişim uygulamalarında araç olarak kullanılabilmektedir. Bu makalede, 10 Ocak-31 Mayıs 2020 tarihleri arasında T.C. Sağlık Bakanı Dr. Fahrettin Koca’nın Twitter’ı sağlık iletişimi, kriz iletişimi ve siyasal iletişim uygulama alanlarında araçsallaştırması incelenmiştir. Araştırma, iki düzeyde gerçekleşmiştir. İlk düzeyde, Dr. Fahrettin Koca’nın paylaşımları sayısal analize tabi tutulmuştur. Uzun dönemde (Kasım 2018-Ocak 2021) paylaşım, beğeni ve yeniden paylaşım sayılarında farklılık yaşanıp yaşanılmadığına bakılmıştır. İkinci düzeyde ise, kriz öncesi ve kriz esnasındaki yönetimin önemli tarihleri olan 10 Ocak-31 Mayıs 2020 arasındaki 757 paylaşım refleksif tematik analiz yöntemiyle incelenmiştir. Analiz sonucunda, Dr. Fahrettin Koca’nın paylaşımlarının her üç farklı uygulama alanında da araçsallaştırıldığı görülmüştür. Ülke gündemine ve dünya gündemine göre paylaşımların beğeni ve yeniden paylaşım sayılarının azalma ya da artış gösterdiği ortaya çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractSocial media can take place as channels and tools in different strategic communication practices. As a social network platform, Twitter can be used as a communication tool/channel in various fields simultaneously in the agenda’s requirements. In this article, between January 10 and May 31, 2020, health minister of Turkey Dr. Fahrettin Koca’s instrumentalization of Twitter in health communication, crisis communication, and political communication practices has been examined. The research took place at two levels. At the first level, Dr. Fahrettin Koca’s posts were subjected to numerical analysis. In the long term (November 2018-January 2021), it was examined whether there was a difference in the number of shares, likes, and retweets during the pre-/crisis period. At the second level, 757 shares between January 10 - May 31, 2020, which are important dates before and during the crisis management, were analyzed using the reflexive thematic analysis method. As a result of the analysis, it has been seen that Dr. Fahrettin Koca’s posts are instrumentalized in all three different strategic communication practice areas. According to the country’s agenda and the world agenda, it has been revealed that the number of likes and reposts of the posts decreased or increased.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.26466/opus.884602en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal medyaen_US
dc.subjectKriz iletişimen_US
dc.subjectSağlık iletişimen_US
dc.subjectSiyasal iletişimen_US
dc.subjectSocial mediaen_US
dc.subjectPolitical communicationen_US
dc.subjectCrisis communicationen_US
dc.subjectHealth communicationen_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.titleTwitter’ın farklı iletişim uygulamalarında eşzamanlı araçsallaşması: Covid-19 pandemisinde Dr. Fahrettin Koca’nın twitter paylaşımlarının analizien_US
dc.title.alternativeSimultaneous instrumentation of twitter in different communication practices: The analysis of Dr. Fahrettin Koca’s twitter posts in Covid-19 pandemicen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalOPUS International Journal of Society Researchesen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-9550-3879en_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issuePandemi Özel Sayısıen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, Kültür ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Kültür ve İletişim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.startpage3522en_US
dc.identifier.endpage3541en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster