Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMartinek, Michael
dc.date.accessioned2024-04-01T11:23:16Z
dc.date.available2024-04-01T11:23:16Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationMartinek, M. (2019). Was ist vertriebsrecht? perspektiven eines neuen rechtsgebiets / Satım ve dağıtım ağı hukuku nedir ? yeni bir hukuk dalına ilişkin görüşler. Türk-Alman Üniversitesi, Türk-Alman Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi. 1(2), s. 25-59.en_US
dc.identifier.issn2687-3923
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/tauhfd/issue/51163/666558
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/969
dc.description.abstractSatım ve dağıtım ağı hukuku (Vertriebsrecht), mal ve hizmetlerin üretim aşamasından tüketiciye ulaşana kadar geçen süre içerisinde malın satımı, tedarik ve dağıtımı ile ilgili tüm hususları kapsayan sözleşmeler, ticaret ve rekabet hukukunun kesişmesiyle ortaya çıkan bir hukuk dalıdır. Bundan yaklaşık 30 sene öncesine kadar böyle bir kavram dahi bilinmiyorken, bugün özellikle Almanya’da bu alanda pek çok hukuki eser verildiği, ciddi bir yargı içtihadı oluştuğu ve bu alanda uzmanlaşan ve faaliyet gösteren pek çok hukukçu olduğu görülmektedir. Çalışmada, yargı içtihatlarına dayanarak gelişen bu alanda iktisadi hayatın gereklilikleri nedeniyle farklı şekilde gelişen dağıtım ağı organlarının çeşitli meseleleri irdelenmektedir. İkincil olaraksa dağıtım ağları ve pazarlama kanallarına yönelik olarak rekabet hukuku kuralları incelenmektedir.en_US
dc.description.abstractLaw of distribution is a branch of law arising from the intersection of contractual, commercial and competition law, covering all aspects of the sale, supply and distribution of goods and services from the production stage to the consumer. Even though about 30 years ago such concept remained unknown, today, especially in Germany, there are numerous legal works, extensive jurisprudence and many legal experts that specialize and practice in this field. In this study the focus is on the law of contractual distribution systems that have their roots mainly in judge-made case law and developed due to the necessities of economic life. Another focus is on competition law for distribution systems and marketing channels.en_US
dc.language.isodeuen_US
dc.publisherTürk-Alman Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTüketicien_US
dc.subjectMal satımıen_US
dc.subjectRekabet hukukuen_US
dc.subjectTicaret hukukuen_US
dc.subjectSatım ve dağıtım ağı hukukuen_US
dc.subjectConsumeren_US
dc.subjectSale of goodsen_US
dc.subjectCompetition lawen_US
dc.subjectCommercial lawen_US
dc.subjectLaw of distributionen_US
dc.titleWas ist vertriebsrecht? perspektiven eines neuen rechtsgebietsen_US
dc.title.alternativeSatım ve dağıtım ağı hukuku nedir ? yeni bir hukuk dalına ilişkin görüşleren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk-Alman Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7185-8811en_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kamu Hukuku Ana Bilim Dalı Koleksiyonuen_US
dc.identifier.startpage25en_US
dc.identifier.endpage59en_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster