Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTekintaş, Büşra
dc.date.accessioned2024-03-15T18:54:56Z
dc.date.available2024-03-15T18:54:56Z
dc.date.issued2022en_US
dc.date.submitted2022-02-08
dc.identifier.citationTekintaş, Büşra (2022). Die interkulturelle kompetenz von Syrischen flüchtlingen in Deutschland : ein modell zum interkulturellen lernen und förderung der interkulturellen kompetenz von migranten. Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/842
dc.description.abstractDie vorliegende Arbeit hat zum Ziel festzustellen, ob und in welchem Maße Migranten in Deutschland interkulturelle Kompetenz aufweisen und wie die interkulturelle Kompetenz von Migranten entwickelt bzw. gefördert werden kann. Infolgedessen wurde ein Modell entworfen, das der interkulturellen Kompetenzentwicklung von Migranten beitragen soll. Für die Konstruktion des Modells wurde vorerst ein theoretischer Rahmen erstellt, in dem Konzepte wie Kultur, kulturvergleichende Theorien, Migration, Interkulturalität, interkulturelle Kompetenz und interkulturelles Lernen dargelegt wurden. Anschließend wurde eine qualitative Forschung mit syrischen Flüchtlingen durchgeführt und ein Versuch vorgenommen, Teilkompetenzen der interkulturellen Kompetenz von Migranten festzustellen. Die Ergebnisse legten dar, dass sich syrische Flüchtlinge mit hohem Bildungsniveau als überwiegend interkulturell kompetent aufweisen und fähig sind, interkulturelle Interaktionssituationen bewusst und erfolgreich zu steuern und zu bewältigen. Auch resultierte das Ergebnis, dass fehlende Teilkompetenzen kein Hindernis für die Weiterführung von Konversationen mit fremdkulturellen Individuen bilden. Des Weiteren haben sich Kenntnisse über die Sprache der Mehrheitskultur als besonders vorteilhaft für interkulturelle Kommunikationssituationen erwiesen. Unter Berücksichtigung dieser Ergebnisse wurde im entworfenen Modell der Fokus auf Fremdsprachenerwerb, Kulturbewusstsein und Interkulturalität gelegt.en_US
dc.description.abstractMevcut çalışmanın amacı, göçmenlerin kültürlerarası yetkinliğe sahip olup olmadıklarını tespit edip bu yetkinliği hangi ölçüde ortaya koyduklarını ölçmek ve göçmenlerde bu yetkinliğin nasıl güçlendirilebileceğini araştırmaktır. Buna istinaden göçmenlerin kültürlerarası yetkinliğini artırmaya katkı sağlaması amaçlanan bir model geliştirilmiştir. İlgili modelin oluşturulması için öncelikle teorik bir çerçeve oluşturularak kültür, karşılaştırmalı kültür kuramları, göç, kültürlerarasılık, kültürlerarası yetkinlik ve kültürlerarası öğrenme gibi konulara yer verilmiştir. Ardından Suriyeli mültecilerle ampirik bir çalışma gerçekleştirilerek göçmenlerde kültürlerarası yetkinliğin alt becerileri tespit edilmeye çalışılmıştır. Elde edilen bulgular, yüksek eğitim düzeyine sahip Suriyeli mültecilerin ağırlıklı olarak kültürlerarası yetkinlik becerisine sahip olduklarını ve kültürlerarası etkileşim süreçlerini başarılı ve bilinçli biçimde yönetebildiklerini göstermiştir. Bunun yanı sıra bazı alt becerilerin eksik olmasının farklı kültürlere mensup kişilerle iletişimin sürdürülmesini olumsuz etkilemediği sonucuna varılmıştır. Ek olarak, egemen kültürün dili hakkında bilgi sahibi olmanın kültürlerarası iletişim için bilhassa faydalı olduğu görülmüştür. Bu sonuçlar dikkate alınarak geliştirilen model çalışmasında yabancı dil öğrenimi, kültürel farkındalık ve kültürlerarasılık konularına ağırlık verilmiştir.en_US
dc.language.isodeuen_US
dc.publisherTürk-Alman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectInterkulturelle kompetenzen_US
dc.subjectMigrantenen_US
dc.subjectKulturbewusstseinen_US
dc.subjectInterkulturelles lernenen_US
dc.subjectSyrische flüchtlingeen_US
dc.subjectKültürlerarası yetkinliken_US
dc.subjectGöçmenleren_US
dc.subjectKültürel farkındalıken_US
dc.subjectKültürlerarası öğrenmeen_US
dc.subjectSuriyeli mültecileren_US
dc.titleDie interkulturelle kompetenz von Syrischen flüchtlingen in Deutschland : ein modell zum interkulturellen lernen und förderung der interkulturellen kompetenz von migrantenen_US
dc.title.alternativeAlmanya'daki Suriyeli mültecilerin kültürlerarası yetkinliği : göçmenlere yönelik kültürlerarası öğrenme ve kültürlerarası yetkinliğin artırılmasına dair bir model çalışmasıen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kültürlerarası Yönetim Ana Bilim Dalı Koleksiyonuen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster