Die entwicklung einer bikulturellen identität – eine forschung an türkischstämmigen studierenden in deutschland
Künye
Yıldırım, Melek-Gülkuş (2023). Die entwicklung einer bikulturellen identität – eine forschung an türkischstämmigen studierenden in Deutschland. Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.Özet
This master's thesis focuses on the impact of the elements of Positive Psychology and the
influence of bicultural spaces and places on bicultural identity. Specifically, it examines
the perception and consolidation of bicultural identity through a qualitative data analysis
of interviews with bicultural German-Turkish students. The focus is on (i) identifying
identity-influencing elements of Positive Psychology and (ii) determining the relevance
of bicultural spaces and places in relation to identity perception and consolidation. This
work shows that the elements of Positive Psychology, especially the use of one's strengths
and resources, e.g. the mediator function between both cultures (bridging function), can
be considered as an effective tool for a better awareness and consolidation of bicultural
identity. Moreover, the importance and conducive effect of bicultural places and spaces
on the well-being and identity negotiation of the interviewee bicultural students was also
demonstrated. Consequently, these spaces could favor the consolidation process of
bicultural identities. Bu yüksek lisans tezi, Pozitif Psikoloji unsurlarının ve iki kültürlü mekanların ve yerlerin
iki kültürlü kimlik üzerindeki etkisini ele almaktadır. Spesifik olarak, iki kültürlü kimliğin
algılanması ve pekiştirilmesi, iki kültürlü Alman-Türk öğrencilerle yapılan görüşmelerin
nitel veri analizi yoluyla incelenmektedir. Çalışmanın odak noktası (i) Pozitif Psikolojinin
kimliği etkileyen unsurlarının belirlenmesi ve (ii) iki kültürlü mekân ve yerlerin kimlik
algısı ve pekiştirilmesi ile ilişkisinin tespit edilmesidir. Bu çalışma, Pozitif Psikoloji
unsurlarının, özellikle de kişinin kendi güçlü yönlerini ve kaynaklarını kullanmasının,
örneğin her iki kültür arasındaki arabuluculuk işlevinin (köprü işlevi), iki kültürlü
kimliğin daha iyi algılanması ve pekiştirilmesi için etkili bir araç olarak görülebileceğini
göstermektedir. Ayrıca, iki kültürlü mekanların ve alanların, görüşülen iki kültürlü
öğrencilerin refahı ve kimlik müzakereleri üzerindeki önemi ve faydalı etkisi de ortaya
konmuştur. Sonuç olarak, bu mekânlar iki kültürlü kimliklerin pekiştirilmesi sürecini
destekleyebilir
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [62]