Show simple item record

dc.contributor.authorİlkılıç, Süreyya
dc.date.accessioned2021-03-15T07:15:53Z
dc.date.available2021-03-15T07:15:53Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationİlkılıç, Süreyya (2020). Franz Kafka’nın Galeri’de Adlı Meselinde Görünüş ve Oluş. 3. Uluslararası İnsan Çalışmaları Kongresi. (13-15 Kasım 2020) Ankara. s. 66-73.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12846/550
dc.description.abstractHow much does the visible reflect reality? Could the image and reality be the same? In Turkish, the expression “not what it seems” is used, if the visible is different from the real thing. Franz Kafka's work "Auf der Galerie" describes the difference between visible and existing. In the work written in 1916/1917 and first published in 1919, a female rider's performance in the manege is displayed in two different ways. The work is written in a parable style, which encourages the reader to think and has aneducational feature. In the first sentence of the parable, which consists of only two sentences, the female rider is described as a sick, unhappy and tormented person, while the second sentence presents a very different picture from the first. The rider woman, the manege, which is the working environment of the rider woman, and the director who gave her orders, undoubtedly have symbolic meanings in the work. Kafka's work Up in the Gallery is extremely important as it shows how painful realities in life can be displayed differently than they are. In this study, the work of Czech origin Franz Kafka (1883-1924), one of the important names of World Literature and who wrote his works in German, "Auf der Galerie – Up in the Gallery" will be discussed in the context of appearance and being.en_US
dc.description.abstractGörünen, gerçeği ne kadar yansıtır? Görüntü ve gerçek aynı olabilir mi? Hiç göründüğü gibi değil ifadesi kullanılır Türkçe’de, eğer görünen, gerçek olandan farklı ise. Franz Kafka’nın Türkçe’ye Galeri’de şeklinde çevrilen “Auf der Galerie” adlı eseri, görünen ve var olan arasındaki farkı anlatmaktadır. 1916/1917 yıllarında yazılan ve ilk olarak 1919’da basılan eserde bir kadın binicinin manejdeki gösterisi iki farklı şekilde sergilenmektedir. Eser, okuyucu düşünceye sevk eden ve eğitici özellikte olan mesel tarzında yazılmıştır. Sadece uzun iki cümleden oluşan meselin ilk cümlesinde kadın binici hastalıklı, mutsuz ve eziyet çeken birisi olarak anlatılırken, ikinci cümlede birinciden çok farklı bir tablo sunulmaktadır. Binici kadın, binici kadının çalışma ortamı olan manej, ve ona emirler veren direktör, eserde şüphesiz sembolik anlamlar taşımaktadırlar. Kafka’nın Galeri’de adlı eseri, hayattaki acı gerçeklerin nasıl süslenerek olduğundan farklı gösterilebileceğini göstermesi bakımından son derece önemlidir. Bu çalışmada, Dünya Edebiyatı’nın önemli isimlerinden olan ve eserlerini Almanca yazan Çek asıllı Franz Kafka’nın (1883-1924) “Auf der Galerie – Galeri’de” adlı eseri görünüş ve oluş bağlamında ele alınacaktır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBilimi Destekleme ve Geliştirme Derneği Yayınlarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFranz Kafkaen_US
dc.subjectParableen_US
dc.subjectGerman Literatureen_US
dc.subjectDeutsche Literaturen_US
dc.subjectAlman Edebiyatıen_US
dc.subjectMeselen_US
dc.titleFranz Kafka’nın Galeri’de adlı meselinde görünüş ve oluşen_US
dc.typeconferenceObjecten_US
dc.relation.journal3.Uluslararası İnsan Çalışmaları Kongresien_US
dc.contributor.authorID0000-0003-1856-5272en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.departmentTAÜ, Kültür ve Sosyal Bilimler Fakültesi, Kültür ve İletişim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorİlkılıç, Süreyya
dc.identifier.startpage66en_US
dc.identifier.endpage73en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record