Ara
Toplam kayıt 63, listelenen: 1-10
Erneuerbare energien aus öffentlichrechtlicher perspektive
(Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Yüksek lisans tezi kapsamında yenilenebilir enerjiler kamu hukuku içerisinde incelenmektedir. Bu doğrultuda konunun sadece temel teknik ve hukuki bileşenlerinde sunulup incelenmediği aynı zamanda ilgili konulara ve sorunlara ...
Syrische flüchtlinge in den Deutschen und Türkischen überregionalen tageszeitungen
(Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
2011'de başlayan ve halen devam eden Suriye'deki iç çatışma nedeniyle Türkiye ve Almanya`ya sığınan Suriyelilerle beraber "medya ve göç" araştırmalarının sayısında bir artış söz konusu olmuştur. Bu çalışmada; Türk ve Alman ...
Menschenwürde als unantastbarer kern der grundrechte, an beispielen von kommunikationsgrundrechten in Deutschland und in der Türkei
(Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Alman Anayasası madde 79 fıkra 3 düzenlemesi uyarınca Alman Anayasası madde 1 fıkra 1 düzenlemesi normatif olarak özel ve değiştirilemez bir temel haktır. Diğer yandan insan onuru Alman Anayasası madde 19 fıkra 2 uyarınca ...
Berichterstattungen über Syrische flüchtlinge in zwei ausgewählten Deutschen tageszeitungen: Ein modellvorschlag zur förderung der interkulturellen kompetenz von journalisten
(Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Mevcut tezin gayesi, seçilen gazetelerde Almanya'daki Suriyeli mülteci durumuyla ilgili yayın yapan gazetecilerin hangi ölçüde gazetecilik kalite kriterlerine uyduğu ve gazeteci- lerin ne derece kültürlerarası yetkinlik ...
Tourismuspotentiale in Midyat (Mardin) – in bezugaufdieassyrischekultur
(Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Turizm, turistik mekânların sosyal, kültürel ve ekonomik yönden gelişmesinde itici bir faktör olarak görülmektedir. Özellikle turizm olgusunun dünya üzerindeki ekonomik gelir etkisi sürekli bir şekilde artmaktadır. Turizmin ...
Der einfluss von kultur auf die werbegestaltung - am beispiel der werbespots von Coca-Cola Deutschland und Türkei
(Türk-Alman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)
Ulusal ekonomilerin sınırlarının silikleştiği, gitgide küreselleşen bir dünyada kül-tür, giderek anlam kazanmaya başlayan ve birçok alan üzerindeki etkisi azım-sanmaması gereken bir kavramdır. Mevcut çalışma, kültürün ...
Standortfaktoren, standortsuche und standortfindung der industrie. Die entstehung und entwicklung der industriellen kernräume (agglomerationen) am internationalen beispiel Stuttgart/Bangalore der Daimler AG
(Türk-Alman Üniversitesi, 2019)
The Master's thesis will deal with the question of which factors contributed to Daimler AG choosing Stuttgart and Bangalore as its locations. In this context, the question arises as to whether every company can settle ...
Veränderungen des öffentlichen raums in İstanbul im spannungsfeld zwischen globalen und lokalen einflüssen
(Türk-Alman Üniversitesi, 2018)
During the controversy of global and local development processes in recent years there has been a downright memory-boom in the public space of many metropolises. Memory as the essential precondition for the process of ...
Konzeptionen von interkulturalität in Yadé Karas “Selam Berlin” und “Café Cyprus”
(Türk-Alman Üniversitesi, 2019)
This thesis is an analysis of the novels “Selam Berlin” and “Café Cyprus” of GermanTurkish writer Yadé Kara. The approach which is applied here is an interdisciplinary one, and combines the methods of literary studies and ...
Türkei-tourismus und krisenmanagement
(Türk-Alman Üniversitesi, 2019)
2015 yılında başlayarak Türkiye’deki uluslararası ziyaretçilerin sayısı hızla düşüş görüp, tüm Türk turizm sektörü krize sürüklenmiştir. 2016 yılında bir önceki yıl ile kıyasla yabancı turist sayısının %30 gerilediği tespit ...